STRATEGIE & DOELSTELLINGEN

Onze duurzaamheidsstrategie is gericht op de juiste balans tussen planet, people en profit binnen Hunkemöller. In 2015 introduceerden we onze eerste duurzaamheidsstrategie. In 2019 hebben we deze herzien, met lange termijn waarde als nieuw ultiem doel. Wij nemen het realiseren van groei serieus en willen dit bereiken op een manier die maatschappelijke waarde toevoegt en de impact op het milieu vermindert.

Onze duurzaamheidsstrategie is gebaseerd op de United Nation’s Sustainable Development Goals. We nemen onze verantwoordelijkheid serieus en hanteren een holistische, duurzame benadering van al onze bedrijfsprocessen. Het gaat om de optimale balans tussen people, planet en profit. In ons jaarlijks rapport vind je meer informatie over onze duurzaamheidsstrategie.

29 DUURZAAMHEIDSDOELSTELLINGEN

Wij hebben onszelf 29 specifieke doelen gesteld, verdeeld over drie verschillende thema’s: de werkomgeving, het milieu en de community. Al onze ambities zijn in lijn met de United Nation’s Sustainable Development Goals en hebben betrekking op fabrieksinspectie, leefbaar loon, transparantie van de productieketen, gelijke kansen voor mannen en vrouwen en meer. Om te zorgen dat wij op het gebied van duurzaamheid vooruitgang blijven boeken en het voor onze teams duidelijk is wat succes betekent, is een target gedreven cultuur essentieel. Meer details over deze targets vind je in ons Sustainability Report van 2019. Op pagina zes staat een beknopt overzicht van de targets.

COVID-19 AND OUR SUPPLY CHAIN

De COVID-19 pandemie is een crisis van ongekende omvang gebleken die een onverwachte impact heeft gehad op mensen en bedrijven over de hele wereld. Bij Hunkemöller geloven we dat wij een verantwoordelijkheid hebben naar onze werknemers, onze klanten, onze leveranciers en hun fabriekspersoneel. Met deze verklaring willen we open en transparant zijn over hoe wij in deze tijd optrekken met leveranciers en wat wij doen om hen, hun business en hun werknemers te beschermen.

EEN DUURZAME RELATIE MET LEVERANCIERS

 Met het merendeel van onze leveranciers hebben we al lange tijd een relatie. We hebben partnerships opgebouwd waarin samenwerken centraal staat. Onze, in totaal 47, leveranciers bevinden zich in verschillende landen en wij onderhouden deze relatie: 50% van onze inkoop was in 2021 afkomstig van leveranciers met wie we al meer dan 6 jaar samenwerken. Onze top 10 leveranciers vertegenwoordigen circa 80% van onze inkoopwaarde.