Menu MENU

RUNANDREARUN JOINS #100DAYSHKMX

cover
Are you shaping?

Summerbodies are made in winter. Dat is vast een uitspraak die je al eens eerder gehoord hebt. En guess what? Het klopt nog ook! Want je komt niet van de een op de andere dag in jouw beste shape.

Motivatiedipje?

Als het goed is ben je lekker aan het sporten en doe je volop mee met de #100daysHKMX contest. Maar het overkomt iedereen: je hebt wel eens minder zin om te sporten en gezond te eten. Die motivatie vasthouden is nogal eens een dingetje. Door je alledaagse bezigheden als school of werk, je sociale contacten, dagje shoppen, allerlei verplichtingen, schiet het sporten er wel eens bij in, of ben je gewoon te moe. En dat rolletje in je taille is nog steeds niet weg… Je ziet nog geen of te weinig progressie en… dag motivatie!

Don’t give up, you just started!

Nu niet meteen de handdoek in de ring gooien! De weg naar succes kan lang zijn. Rome was ook niet in één dag gebouwd. De #100daysHKMX duurt ook niet voor niets 100 dagen en we zijn pas op de helft! Met deze tips kom jij weer uit je motivatiedipje, of kun je volle kracht vooruit!

  • Schrijf je doel op een papier en hang deze op een plek waar je vaak langskomt, bijvoorbeeld in de keuken, of op het toilet. Zo confronteer je jezelf iedere keer met jouw doel. Of je nu een aantal kilo wilt afvallen, of 30 minuten onafgebroken hardlopen.
  • Alleen focussen op je einddoel kan demotiverend werken als de weg er naar toe lang is. Formuleer voor jezelf ook tussendoelen. Iedere kilo is er eentje, net als iedere kilometer. Die mag je ook best op datzelfde papier schrijven.
  • Heb je moeite met het plannen van je sportactiviteiten? Schrijf dan je training in je agenda, als een afspraak met jezelf. Een afspraak voor je werk zeg je liever ook niet af, waarom dan wel een afspraak met jezelf?
  • Ga ’s ochtends sporten, voordat je verplichtingen jouw leven overnemen. Enne, de vorige keer gaf ik al tips voor een vroege training. Groot voordeel: door ’s ochtends te sporten voel je je de hele dag heerlijk fit en energiek. Dubbelop winst!
  • Spreek af met vriendinnen om samen te gaan sporten. Je motiveert elkaar, het is gezellig, je kunt lekker bijkletsen… Alleen maar voordelen dus.
  • Vermijd suikerrijke producten. Suiker verhoogt de bloedsuikerspiegel en zorgt voor korte tijd voor een energieboost. Maar daarna daalt je bloedsuikerspiegel en voel je je lusteloos. Door producten te eten waar geen/minder suiker in zit, voorkom je deze schommelingen. Nog een mooie bijkomstigheid: suikervrij eten doet je shape heel veel goed!
  • Heb je de nieuwe Hunkemöller swimwear collectie al gezien? Kies nu vast jouw favoriet uit. Of nog beter: koop hem vast! Jouw cadeautje voor jezelf aan het einde van deze #100daysHKMX.
  • Door deel te nemen aan #100daysHKMX maak je kans op een van de vijf complete HKMX sport outfits t.w.v. € 275,-! Vergeet dus vooral niet om een foto te posten op social media met deze hashtag van je vroege workout!

Wat is jouw beste tip om gemotiveerd te blijven?

Andrea

Foto: Harm Dommisse

Comments