VOORWAARDEN PRODUCTREVIEWS
Kan iedereen een review schrijven over onze producten?
Nee, alleen klanten die een product hebben gekocht kunnen een review schrijven. Na de aankoop van een product, ontvang je een e-mail met de uitnodiging om een review te schrijven. Deze reviews tonen ervaringen van klanten over het product dat ze hebben aangeschaft om het maken van een aankoopbeslissing voor andere klanten te vereenvoudigen.
Kan ik mij uitschrijven voor een reviewmail?
Ja, je kunt je altijd uitschrijven voor reviewmails. Dit doe je eenvoudig via de uitschrijflink onderaan de reviewmail. Je wordt alleen uitgeschreven met het e-mailadres waarop je de reviewmail ontvangen hebt.
Hoe werkt het beoordelingssysteem van producten?
Wanneer klanten een aankoop doen, ontvangen ze binnen een paar dagen nadat de bestelling is bevestigd een verzoek om een beoordeling achter te laten. Je wordt doorverwezen naar een formulier waarin je een beoordeling kan achterlaten over één of meerdere producten uit je bestelling. Het formulier bevat een algemene beoordeling, beoordelingen over productkenmerken en informatie over jou.
Hoe lang duurt het voordat een beoordeling zichtbaar is op de website?
Reviews zijn nooit direct zichtbaar. Dat komt omdat de herkomst en inhoud eerst automatisch of handmatig worden gecontroleerd. Deze controle doen we zelf of laten we doen door een derde partij. Meestal staat je review binnen een dag online. De datum die je bij een review ziet, is de datum waarop je review is geschreven.
Door een review in te zenden naar Hunkemöller, verklaar je het volgende:
• Je bent de auteur en doet vrijwillig afstand van alle ‘intellectuele eigendomsrechten’ in verband met deze inhoud.
• De inhoud is accuraat en waarheidsgetrouw.
• De inhoud is vrij van ongepast taalgebruik, is niet misleidend en maakt geen inbreuk op het auteursrecht, octrooi, handelsmerk, handelsgeheim of privacyrechten van een derde partij.
• De inhoud is niet lasterlijk, opruiend of discriminerend.
• De inhoud niet tegen betaling of een andere vergoeding via een derde partij is ontvangen.
Je gaat ermee akkoord dat je Hunkemöller een onherroepelijk, royaltyvrij, overdraagbaar recht verleent om de inhoud te gebruiken, kopiëren, in zijn geheel te verwijderen, te publiceren, te vertalen en/of op te nemen in enige vorm, media of technologie.
Hoe gaat Hunkemöller om met negatieve beoordelingen over producten?
Wij behandelen alle beoordelingen op dezelfde manier.
Hoe wordt de rangschikking van productreviews bepaald?
De nieuwste beoordelingen staan standaard bovenaan de reviewlijst op de productpagina’s, maar je kan ook rangschikken op reviews met het aantal sterren of een review met een afbeelding/video.
Kan ik een negatieve review over een product plaatsen?
Ja, het staat je volledig vrij om een product een negatieve review te geven. Daar help je niet alleen ons, maar ook andere klanten mee.
Hoe lang blijft mijn review zichtbaar?
Je review blijft zichtbaar totdat we het betreffende product uit het assortiment halen. Heb je liever dat wij jouw beoordeling niet langer meer tonen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Wanneer wordt een review afgekeurd?
Wij keuren een review alleen af als deze niet voldoet aan de voorwaarden. Een review wordt afgekeurd als:
• Er persoonlijke informatie in de review staat, zoals telefoonnummers en (e-mail)adressen.
• Er linkjes naar andere websites in staan, zoals YouTube of concurrenten.
• De review een beschrijving van de service is, in plaats van het product. Een korte verwijzing naar onze service in een paar zinnen mag, maar de review moet grotendeels over het product geschreven zijn.
• Er prijzen genoemd worden.
• Indien er kwetsende taal in de review staat of gediscrimineerd wordt.
• Als de review gaat over productinformatie die fout was op het moment van aankoop, maar ondertussen is aangepast. Om te voorkomen dat klanten in de war raken, kunnen we ervoor kiezen om de review te verwijderen.
• Wanneer de automatische controle een afwijkend patroon vaststelt, en we dus reden hebben om aan te nemen dat de review nep is.
• Er een foto in de review staat die niet relevant is voor het type product.
Een review mag dus wel spelfouten bevatten, uit één zin bestaan of negatief zijn over het product.
In welke gevallen kan Hunkemöller een review wijzigen of verwijderen?
Dit gebeurt alleen in specifieke situaties. Bijvoorbeeld als de klant na (langer) gebruik van het product tot de conclusie komt dat hij/zij van mening is veranderd of extra informatie wil toevoegen aan de review. Of wanneer de klant de review wil laten verwijderen, omdat het niet meer wenselijk is dat de voor- of achternaam op onze website wordt getoond.
Plaatst Hunkemoller ook reviews tegen betaling of een beloning?
De klant die de leukste review heeft geschreven wordt gekroond tot Review Shero van de maand en ontvangt een Hunkemöller Digitale Gift Card ter waarde van €50.
Hunkemöller kan deze voorwaarden op elk moment aanpassen. Een nieuwe versie plaatsen we dan zo snel mogelijk op onze website.
Actievoorwaarden ‘Schrijf een review en win’ van Hunkemöller BV (hierna: “de Actie”)’:
- Deze actie wordt georganiseerd door Hunkemöller B.V.
- Om kans te maken om deze Actie te winnen, dient de deelnemer zijn/haar e-mailadres te hebben achtergelaten.
- Elke maand wordt er een winnaar ad random getrokken, op basis van klanten die een review hebben geschreven op de site.
- Medewerkers van (franchise partners van) Hunkemöller worden van deelname aan deze Actie uitgesloten.
- Hunkemöller zal de persoonsgegevens van de deelnemers aan deze Actie uitsluitend gebruiken voor de communicatie omtrent deze Actie.
- De prijswinnaar dient minimaal 18 jaar te zijn.
- De winnaar wint een Hunkemöller Digitale Gift Card t.w.v. €50.
- De prijs is niet inwisselbaar voor een geldbedrag. Het is tevens niet mogelijk om een product te ruilen tegen een ander product en/of prijs. De winnaars worden via e-mail op de hoogte gebracht.
- Het bedrag op de gift card dien je in één keer te besteden en kun je online invullen in het
winkelmandje.
- Hunkemöller behoudt zich het recht voor om de Actie en de actievoorwaarden te allen tijde op enige wijze te wijzigen, aan te vullen of stop te zetten zonder daarvan nadere aankondiging te doen.
- Hunkemöller kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor verliezen, vertragingen of technische defecten veroorzaakt door internet providers of andere meewerkende partijen, in welke vorm dan ook.
- Deelname aan deze Actie impliceert dat men akkoord gaat met de inhoud van dit reglement evenals met de beslissingen die Hunkemöller in geval van overmacht verplicht is te nemen om het goede verloop van deze Actie te garanderen.
- Klachten m.b.t. de Actie kunnen schriftelijk kenbaar worden gemaakt aan Hunkemöller, t.a.v. de afdeling Customer Care, postbus 386, 1200 AJ te Hilversum, waarna binnen drie weken na ontvangst van de klacht schriftelijk dan wel telefonisch contact zal worden opgenomen door Hunkemöller.
- Op deze Actie is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. In Nederland is de Nederlandse Reclamecode en de Gedragscode voor promotionele kansspelen van toepassing.
- Door deelname aan de Actie verklaart de deelnemer akkoord te gaan met bovenstaande actievoorwaarden.
Aldus opgesteld door Hunkemöller B.V. te Hilversum, april 2024.
Maatregelen ter verificatie van beoordelingen / feedback - TrustedShops
Elke werkelijke ervaring met betrekking tot de aankoop of het gebruik van een dienst van een deelnemend bedrijf kan worden beoordeeld met maximaal 5 sterren. De beoordelingen hebben betrekking op ervaringen die niet ouder zijn dan 6 maanden. Het tijdstip dat de beoordeling afgegeven is bevindt zich tevens in deze periode. Aan de hand van het eenvoudige gemiddelde van de beoordelingscijfers van alle geverifieerde beoordelingen van de afgelopen 12 maanden wordt vervolgens een totaalscore berekend. In reacties delen klanten hun ervaringen in hun eigen woorden.
Trusted Shops biedt geen voordelen, speciale voorwaarden, kortingen of andere prikkels voor het afgeven van een positieve beoordeling of het terugnemen van een negatieve beoordeling. Alle beoordelingen – zowel positieve als negatieve – worden gepubliceerd.
De gebruiksvoorwaarden van het beoordelingssysteem zijn van toepassing.
Cijfers worden berekend op basis van de toekenning van sterren
5.00 – 4.50 zeer goed
4.49 – 3.50 goed
3.49 – 2.50 Bevredigend
2.49 – 1.50 Voldoende
1.49 – 1.00 Gebrekkig
Maatregelen ter verificatie van de beoordelingen
Trusted Shops heeft in zijn beoordelingssysteem verschillende maatregelen getroffen om ervoor te zorgen dat de gepubliceerde beoordelingen alleen afkomstig zijn van consumenten die de goederen of diensten daadwerkelijk hebben gebruikt of gekocht (hierna genoemd 'geverifieerde beoordelingen').
Hoe zorgt Trusted Shops ervoor dat het om echte beoordelingen gaat?
Technische maatregelen:
Trusted Shops maakt gebruik van verschillende technische maatregelen om ervoor te zorgen dat uitnodigingen per e-mail voor het geven van beoordelingen alleen naar e-mailadressen worden gestuurd waarmee ook een aankoop is afgesloten of een dienst is aangeschaft.
Online shoppers die gebruikmaken van de Trusted Shops Services, incl. kopersbescherming, ontvangen na het afsluiten van de bestelling van Trusted Shops een uitnodiging tot het geven van een beoordeling. Via de link in de e-mail kan een beoordeling van de daadwerkelijk verrichte aankoop worden gegeven.
Bovendien hebben gebruikers van de Trusted Shops-diensten de mogelijkheid hun bestellingen te beoordelen door hun aankoop in de Consumer World op te roepen (inlogzone van de Trusted Shops). Ook hier wordt er technisch voor gezorgd dat alleen de in de Consumer World gedeponeerde aankooptransacties kunnen worden beoordeeld.
Ook de webshops kunnen uw klanten vragen om via het systeem van Trusted Shops een beoordeling af te geven. In het kader van de geautomatiseerde verzending van uitnodigingen wordt het e-mailadres van de klant via API of door middel van de zogenaamde Review Collector aan Trusted Shops doorgegeven om een uitnodigingsmail te versturen. Hierdoor wordt er technisch voor gezorgd dat alleen aan die e-mailadressen een uitnodiging voor het indienen van een beoordeling wordt verzonden, waarmee ook de aankoop is gedaan.
Tegelijkertijd worden in alle gevallen verdere referentiegegevens over de bestelling verzameld, om een veilige toewijzing van de Trusted Shops Services in zijn geheel en ook van de beoordelingen in het bijzonder van een daadwerkelijke aankoop te waarborgen.
Handmatige maatregelen:
Er worden ook verdere handmatige maatregelen gebruikt om te controleren of alleen klanten die ook het product hebben gekocht of de dienst hebben gebruikt, beoordelingen geven.
Om de echtheid van de beoordeling en de legitimiteit te kunnen controleren, kunnen de beoordelingen niet anoniem worden afgegeven. Het e-mailadres waarmee de aankoop is afgehandeld, dient altijd als verifieerbare referentie voor de beoordeling.
In geval van tegenstrijdigheden of aanwijzingen die doen vermoeden dat de beoordeling niet op ervaring berust, ondanks de bovengenoemde technische maatregelen, wordt gevraagd om bewijs van de legitimiteit van de gegeven beoordeling die dienovereenkomstig wordt gecontroleerd. Indien de gevraagde bewijzen voor de aankoop van de goederen of het gebruik van de diensten niet kunnen worden gegeven, worden de beoordelingen verwijderd.
Aanwijzingen bij speciale gevallen:
Geïmporteerde beoordelingen
Wij zorgen er bij deze beoordelingen niet voor dat alle beoordelingen afkomstig zijn van consumenten die de goederen of diensten daadwerkelijk hebben gebruikt of gekocht. Daarom worden deze beoordelingen (aangeduid als 'geïmporteerde beoordeling') ook niet meegenomen in de berekening van de eindscore en worden ze als geïmporteerde beoordelingen gemarkeerd.
*Source Trusted shops:
Trusted Shops reviews
Maatregelen ter verificatie van beoordelingen