Hoe kunnen wij je helpen?

Retourneren & Ruilen

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Als we je pakket hebben ontvangen, krijg je via e-mail een bevestigingsbericht. Dit kan tot 10 werkdagen duren. Zodra je deze e-mail hebt ontvangen, wordt het retourbedrag binnen 3 werkdagen teruggestort. We doen dit via dezelfde betaalmethode als die je hebt gebruikt bij de originele aankoop. Het retourbedrag wordt pas teruggestort als we de geretourneerde artikelen hebben ontvangen. 
Als je de hele bestelling retourneert, krijg je het gehele aankoopbedrag plus bezorgkosten terug (min de retourkosten van €1,95). Als je een gedeelte van de bestelling retourneert, krijg je alleen dat deel van het aankoopbedrag retour (min de retourkosten van €1,95). De retourkosten van €1,95 worden per bestelling gerekend.
* Retourkosten zijn van toepassing vanaf januari 2023

Als je Passion Points en/of Shoptegoed hebt gebruikt: Per geretourneerd artikel wordt een evenredig bedrag teruggestort op je (digitale) Membercard. Dit kan tot 48 uur duren.

Als je hebt betaald via je Hunkemöller Lingeriecard: retourbetalingen van je aankoop met een Gift Card worden teruggestort op de gebruikte Gift Card.

Als je (gedeeltelijk) hebt betaald met een andere voucher dan Shoptegoed, kan je die voucher alleen opnieuw gebruiken als je de hele bestelling hebt geretourneerd.

Je kan altijd aangekochte artikelen gratis retourneren in een Hunkemöller-winkel in de buurt. Het bedrag wordt binnen 3 werkdagen teruggestort via de bij de bestelling gebruikte betaalmethode. Hier vind je de dichtstbijzijnde winkel.
 

Hoe kan ik een item retourneren bij Hunkemoller.nl?

Ben je nog steeds niet helemaal tevreden over je bestelling? Geen probleem. Nadat je het product hebt ontvangen, heb je 30 dagen de tijd om te beslissen of je de bestelling retour wil sturen.
Je kunt de bestelling gratis terugbrengen in een Hunkemöller-winkel of terugsturen via een DHL Servicepunt (€1,95).
* Retourkosten zijn van toepassing vanaf januari 2023

Retourneren in een Hunkemöller-winkel: 
Je kunt altijd gratis aankopen terugbrengen in de winkel. Laat gewoon de bevestigings-e-mail zien op je telefoon of neem het retourformulier mee. Het aankoopbedrag wordt binnen 3 werkdagen teruggestort, via de door jou gebruikte betalingsmethode. Hier vind je de dichtstbijzijnde winkel.

Terugsturen via een DHL Servicepunt (€1,95):
1. Registreer je retouren in ons Return Portal. Hiervoor heb je het bestelnummer nodig en het e-mailadres waarmee de bestelling werd geplaatst. Je vindt het bestelnummer in de bestellingsbevestiging.
2. Verpak je retourzending in de originele doos. Heb je de originele doos niet meer? Gebruik dan een andere stevige verpakking. Verwijder wel alle oude labels en stickers van je pakket.
3. Je hebt geen printer nodig. Je ontvangt een bevestigings-e-mail van de retourregistratie met een QR-code. 
4. Je kunt je retourzending bij een DHL Servicepunt inleveren. Ze scannen dan de QR-code op je mobiel. Vervolgens drukken ze het retourlabel voor je af en je hoeft verder niets te doen! 
5. Als we het pakket hebben ontvangen, krijg je via e-mail bericht. Dit kan tot 10 werkdagen duren. Het bedrag wordt teruggestort op de gebruikte betaalmethode binnen 3 werkdagen na het sturen van de bevestigings-e-mail. De retourkosten van €1,95 worden ingehouden op de waarde van de geretourneerde goederen.
* Retourkosten zijn van toepassing vanaf januari 2023

Het retourneren van artikelen aan Hunkemöller is aan enige voorwaarden gebonden:
1. De artikelen moeten binnen 30 dagen worden geretourneerd. Deze periode begint op de dag dat je de bestelling ontvangt.
2. De artikelen moeten ongebruikt en onbeschadigd zijn, met alle originele labels en hangtags er nog aan.
3. Hunkemöller behoudt zich het recht voor om terugbetaling te weigeren als de artikelen niet in de oorspronkelijke staat worden geretourneerd.
4. Het is niet toegestaan om meerdere bestellingen in één retourzending te combineren. Als je meerdere bestellingen via een DHL Servicepoint wil retourneren, vraag dan op het Return Portal per bestelling een retourzending aan. Verpak elke retourzending in een aparte verpakking.

Hoeveel zijn jullie retourkosten?

1. Retourneren via een DHL Servicepunt (€1,95):
De retourkosten van €1,95 worden per bestelling gerekend, en worden afgetrokken van de waarde van de geretourneerde artikelen.
* Retourkosten zijn van toepassing vanaf januari 2023
2. Retourneren in een Hunkemöller-winkel: 
Je kan je artikel(en) altijd gratis terugbrengen in een Hunkemöller-winkel, binnen de retourperiode van 30 dagen vanaf de ontvangst van het product. 
 

Zijn er artikelen die ik niet kan terugsturen?

Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, of producten die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

Artikelen dienen ongebruikt en onbeschadigd te zijn, en met alle originele hangtags/labels eraan bevestigd.

Hunkemöller behoudt zich het recht om uw terugbetaling te weigeren, als de artikelen niet in hun originele staat aan ons worden geretourneerd.
 

Wij vragen je vriendelijk de verpakking van onderstaande artikelen omwille van de hygiëne ongeopend of verzegeld te laten.
1. Plak bh’s
2. Alle artikelen uit de beauty line
3. Panty’s en kousen
4. Vibrators en andere toys
5. Giftcards & Membercards
6. Geschenkdoos

Krijg ik automatisch een ander artikel als ik mijn artikel terugstuur?

Je krijgt geen vervangend artikel als je een aankoop terugstuurt naar Hunkemöller. Je kunt wel een nieuwe bestelling plaatsen op onze website.

Hoe wordt het retourbedrag vastgesteld als ik online retourneer en ik bij mijn bestelling gebruik heb gemaakt van mijn Passion Points kortingstegoed?

Jouw ingezette Shoptegoed is evenredig per item als korting toegepast op jouw bestelling. Bij het retourneren wordt een evenredig bedrag teruggeschreven op je (digitale) Membercard. Dit kan enkele dagen duren.

Hoe lang duurt het voordat het terugsturen van een artikel is verwerkt?

Hunkemöller hanteert een retourperiode van 30 dagen vanaf aankoop.

Als wij jouw pakketje binnen hebben, krijg je een bevestiging via de mail. Dit zou niet langer moeten duren dan 14 dagen vanaf het moment dat DHL jouw retourzending bij ons heeft afgeleverd.

Indien je jouw retour in de winkel afgeeft, wordt deze direct verwerkt. Je ontvangt hiervan een bevestiging per mail.

Data Privacy gerelateerde vragen.

Hunkemöller B.V. is toegewijd aan het beschermen van jouw persoonlijke data. Het is jouw informatie, en dat respecteren wij. Onze Privacy Statement geeft je gedetailleerde informatie over wanneer en waarom we jouw persoonlijke data verzamelen, hoe we het gebruiken en hoe we zorgen dat het veilig blijft.

Als je jouw persoonlijke data wilt verwijderen, updaten, overzetten of toegang tot je persoonlijke data wilt, gebruik dan ons aanvraagformulier op de website, deze vind je onderaan onze homepage.

Na het indienen van het formulier, ontvang je een mail welke je dient te bevestigen. Zo zorgen wij dat alleen jij jouw gegevens kunt laten verwijderen.

Kan ik (online bestelde) artikelen retourneren in de winkel?

Ja, het is mogelijk om (online bestelde) items te retourneren in de winkel. Hiervoor heb je altijd een factuur of bon nodig en de items dienen van de originele tags voorzien te zijn. Indien je een online bestelde order retourneert in de winkel, krijg je het bedrag van de geretourneerde Items terug op dezelfde wijze als je de betaling voldaan hebt.

Heeft de winkel een online order voor je geplaatst en heb je dit bij aankoop afgerekend met je bankpas? 
Dan krijg je het bedrag van de geretourneerde items teruggestort op jouw rekening. Je ontvangt na het ontvangen van je retour een link per email waarin we om jouw bankgegevens zullen vragen.

Heb je een reguliere aankoop in de winkel gedaan? Dan krijg je de waarde van de geretourneerde items in de vorm van een tegoedbon of een lingeriecard. Let op dat de tegoedbon alleen in de winkel gebruikt kan worden en de lingeriecard ook voor online aankopen geschikt is.
Indien er items gebruikt zijn waarvan het gebruik verder gaat dan nodig om de items te inspecteren op volledigheid en correcte werking, ben je aansprakelijk voor eventuele waardevermindering. Sommige producten zijn niet retourneerbaar met het oog op gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, of producten die duidelijk voor een specifiek persoon bestemd zijn.

Houd er rekening mee dat de cadeaudoos alleen in ongevouwen/ongebruikte staat kan worden geretourneerd, anders kom je niet in aanmerking voor restitutie. 

Wij vragen je vriendelijk de verpakking van onderstaande items omwille van de hygiëne ongeopend of verzegeld te laten: 

1. Plak bh’s
2. Alle artikelen uit de beauty line
3. Panty’s en kousen
4. Vibrators en overige toys
5. Geschenkdoos