Introductie van Duckie Thot
Stoer, sexy en vastberaden: Duckie Thot is de belichaming van een moderne vrouw. En hier bij Hunkemöller zijn we blij dat we eindelijk onze prachtige nieuwe collectie, samen met Duckie ontworpen, ter wereld kunnen brengen. Op slechts 24-jarige leeftijd is Duckie Thot het Zuid-Soedanees/Australische topmodel dat de mode-industrie bestormt en onderweg haar boodschap van inclusiviteit naar de wereld brengt.
Steun voor Black Lives Matter
Duckie is een gepassioneerd pleitbezorger van de rechten van de zwarte vrouw en de Black Lives Matter-beweging. Na het begin van onze samenwerking in juli 2019 werd deze samenwerking nog relevanter toen de Black Lives Matter-beweging in de loop van 2020 aan kracht won. Als zwarte vrouw werkzaam in de modewereld bood Duckie een uniek en waardevol perspectief op hoe we bij Hunkemöller onszelf konden uitdagen en nog verder konden gaan met onze inclusiviteitsstrategie.
Naast de creatieve samenwerking leverde Duckie input voor zowel de campagne als de marketingstrategie voor de collectie. Op haar voorstel zal de social media van de HKM X Duckie Thot-campagne gekenmerkt worden door een betaalde influencer met alleen zwarte vrouwen. Daarnaast is er een oproep aan klanten om te doneren aan ENAR (European Network Against Racism), dezelfde liefdadigheidsinstelling waaraan Hunkemöller heeft gedoneerd ter ondersteuning van Black Lives Matter.