Hunkemöller x Pink Ribbon

Hunkemöller steunt Pink Ribbon

Bij Hunkemöller zijn we meer dan alleen een lingerie merk; we zijn zeer toegewijd aan het welzijn van vrouwen. Hunkemöller's inzet om bewustwording te creëren voor borstkanker en onze steun aan Pink Ribbon tonen onze oprechte bezorgdheid voor de gezondheid en het welzijn van vrouwen. Door ons platform als populair lingerie merk te benutten, kunnen we een breed publiek bereiken en vrouwen informeren over het belang van vroegtijdige opsporing, regelmatige screenings en het behoud van borstgezondheid.

Voor de campagne van dit jaar hebben we samengewerkt met de Nederlandse actrice en onderneemster Moïse Trustfull en de Duitse actrice en Pink Ribbon ambassadeur Vanessa Eicholz.

Moïse is geraakt door de gevolgen van borstkanker omdat haar oma aan deze ziekte is overleden en samen met haar moeder, Pink Ribbon ambassadeur Quinty Trustfull, is ze een voorvechter geworden voor het vergroten van het bewustzijn en het steunen van initiatieven om deze ziekte te bestrijden.

Naast haar carrière in de entertainmentwereld, staat Vanessa bekend om haar rol als Pink Ribbon ambassadeur en haar toewijding aan Pink Ribbon. Vanessa's betrokkenheid bij dit goede doel komt voort uit haar eigen ervaringen en de verhalen van de mensen die ze tijdens haar journey heeft ontmoet, waardoor ze een gepassioneerde voorvechter is geworden in de strijd tegen borstkanker.

Moïse Trustfull en Vanessa Eicholz brengen hun persoonlijke connecties met borstkanker in het hart van dit initiatief. Hun verhalen geven onze campagne een diepgaand doel - bewustwording creëren en actief bijdragen aan de strijd tegen deze veelvoorkomende ziekte. Houd onze sociale media in de gaten om de campagne te volgen!

We zijn enorm trots op onze samenwerking met Pink Ribbon. Samen creëren we actief bewustwording voor borstkanker en hopen uiteindelijk levens te redden door vroegtijdige opsporing en tijdige behandeling.

Doe met ons mee en help het verschil te maken! #HunkemöllerCares #PinkRibbon #BreastCancerAwareness

Steun aan Pink Ribbon

Om deze campagne en Pink Ribbon te steunen, verkopen wij de Pink Ribbon armband zowel online als in de winkel in Nederland en Duitsland. Elk jaar ontwerpt Pink Ribbon een armband om geld in te zamelen. Pink Ribbon ambassador Quinty Trustfull ontwierp de Pink Ribbon Armband 2023. Als eerbetoon aan haar veel te vroeg overleden moeder en vanwege het 20-jarig bestaan van Pink Ribbon. Het is een armbandje geworden vol symboliek. De Pink Ribbon armband heeft 20 gekleurde kralen, de ribbon met heel subtiel ’20’ erin gegraveerd en twee bijzondere bedels, waaronder de vlinder, als brenger van hoop en liefde.
Shop nu

Empowerment ontmoet stijl met de Bessie BH

Maar dat is nog niet alles. Voor elke speciaal geselecteerde wired-free Bessie BH die wordt verkocht, evenals de Pink Ribbon armband die te koop zijn in Nederland en Duitsland en het Pink Ribbon lintje in België deze oktober, zal een deel van de opbrengst worden hiervan gedoneerd worden aan dit belangrijke goede doel. Deze gezamenlijke inspanning benadrukt onze toewijding om een positieve impact te maken en aan de zijde te staan van vrouwen die strijden tegen borstkanker.
Shop nu

De naakte waarheid over borstkanker

  • • 1 op de 7 vrouwen in Nederland krijgt in hun leven de diagnose borstkanker. Hoewel in de laatste decennia de overlevingskans aanzienlijk is toegenomen, leidt de ziekte elk jaar toch nog steeds tot 3.000 doden. Het is dus ook van levensbelang dat meer onderzoek wordt gedaan.
  • • Een enquête door Hunkemöller onder 1.615 ondervraagden wees uit dat een negatief zelfbeeld een risico vormt voor de gezondheid van vrouwen.
  • • Als je jezelf regelmatig onderzoekt en de tijd neemt om echt goed naar je borsten te kijken, helpt dit om de vroege stadia van borstkanker op te sporen (wat je kansen vergroot om deze ziekte te overleven).


Kijk op de Pink Ribbon Website voor meer informatie over hoe je zelf je borsten kan checken en waar je op moet letten.